روح القدس کیست؟


holy spirit




یکی از مهمترین کارهای روح القدس در زمان حال اینست که دنیا را به گناه متقاعد سازد و به انسان گناهکار بگوید که باید به مسیح ایمان آورد و طریق پاکی و رستگاری خدا را برای زندگی خود برگزیند. او همچنین به انسان گناهکار امروزی می گوید که روز محاکمۀ خدا نزدیک است و هیچکس نمی تواند از آن گریزی داشته باشد.


بر اساس انجیل یوحنا فصل 16 آیات 7 الی 11 می بینیم که روح القدس در شخصی که چشمان او بخاطر گناه بسته شده و نمی تواند نور نجات مسیح را ببیند در سه مرحله عمل می کند:


الف) گناه


ب) درستکاری


پ) محاکمه


الف) گناه


روح القدس چشم ما را به این حقیقت الهی باز می کند: ایمان نیاوردن به عیسای مسیح بعنوان کفارۀ بی عیب جریمۀ گناهان ما بر روی صلیب، تنها دلیل بزرگی است که در حال حاضر بین ما و خدا وجود دارد. این حقیقت در خصوص اخلاقیات و شخصیت ما سخن نمی گوید که آیا ما شایستگی داریم و یا نه؟ و یا اینکه به چه مقدار گناهکار هستیم؟ بلکه تنها به ما این را می فهماند که با مسیح حیات داریم و بدون مسیح وارد مرگ ابدی خواهیم شد. انجیل یوحنا 3: 18، "اما هر که مسیح ایمان آرد، بر او حکم نشود؛ اما هر که ایمان نیاورد الان بر او حکم شده است، بجهت آنکه به اسم پسر یگانه خدا ایمان نیاورده".


ب) درستکاری


روح القدس چشم شخص را باز می کند تا متوجه شود که خداوند قدوس است و از گناه نفرت دارد. عیسی بر روی زمین راستی را به انسان ها آموخت و زمانی که عیسی زمین را ترک کرد روح القدس را فرستاد تا حقیقت و راستی را به جهان نشان دهد. خداوند خدای پاکی است و او از ما انتظار دارد که در پاکی زندگی کنیم. اما این زیستن در پاکی و راستی بدون داشتن روح القدس میسر نمی باشد. روح القدس پس از ایمان آوردن ما به عیسای مسیح و ماواء گزیدن در ما به ما تعلیم می دهد که چگونه در پی تعالیم عیسای خداوند در راستی و عدالت زندگی کنیم.


پ) محاکمه


کار روح القدس در ایمانداران به مسیح در اینست که به آنان تعلیم دهد: کار مسیح بر روی صلیب تمام شده و شیطان یکبار و آن هم برای همیشه شکست خورده است؛ از این جهت نجات و رهایی از زنجیر و اسارت شیطان در خون و ایمان به مسیح برای همه به رایگان ممکن شده است. همچنین روح القدس به شما نشان می دهد که گناه محاکمه و نابود شده و پیروزی در مسیح میسر است.