تهدید و تعقیب مسیحیان ایرانی خارج کشور توسط سفارتخانه های جمهوری اسلامی



پناهجویان مسیحی ایرانی ، وقتی توسط سازمانهای رسمی تقاضایشان رد میشود و بلاتکلیف میمانند به کابوس دیپورت دچار میشوند و هدف بسیار خوبی برای حملات عوامل جمهوری اسلامی در خارج کشور به حساب می آیند.



به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان ، در سال 1389 علاوه بر همه فشارهائی که در داخل کشور از طرف حکومت جمهوری اسلامی به مسیحیان واردشد و بازداشت و زندان و تعقیب و تهدیدی که از سوی عوامل اطلاعاتی و امنیتی بر جامعه مسیحی ایران تحمیل گردید ، مسیحیان ایرانی خارج کشور نیز از این آزارها بی نصیب نماندند و هرچند امکان بازداشت آنها برای عوامل جمهوری اسلامی وجود نداشت ، اما مورد تهدید و تعقیب بسیاری قرار گرفتند تا از ایمان خود دست بردارند .

رژیم جمهوری اسلامی و نمایندگیهای سیاسی آن در خارج کشور به شدت دنبال این پروژه هستند که مسیحیان ایرانی خارج نشین را به جامعه جهانی مشتی افراد بی عقیده نشان دهند که فقط برای دریافت امتیازات پناهندگی از سازمان ملل یا کشورهای پناهنده پذیر ادعای مسیحیت میکنند . حتی تا چند ماه پیش بازداشت مسیحیان و جفاهای روا شده بر آنها از طرف هیچ ارگان رسمی در جمهوری اسلامی پذیرفته و اعلام نمیشد و دستگاه تبلیغاتی حکومت اسلامی بسیار تلاش میکرد ایران را محل مناسبی برای زندگی اقلیتهای مذهبی بخصوص مسیحیان نشان دهد تا سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر و حقوق پناهندگان و دولتهای غربی را در این مورد به اشتباه بیندازد .

متاسفانه این سیاست جمهوری اسلامی درسالهای اخیر با موفقیت بسیاری همراه بوده است و بخصوص دفتر امور پناهندگان سازمان ملل ( یو ان اچ سی آر ) را در کشورهای مختلف دچار سردر گمی در مورد پناهجویان مسیحی ایرانی نموده است . اکنون در ترکیه ، یونان و اقلیم آزاد کردستان (اربیل ) تعداد قابل توجهی از پناهجویان مسیحی ایرانی وجود دارند که ادعایشان از طرف نمایندگیهای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هنوز پذیرفته نشده یا رد شده است .